Ako inzerovať na Facebooku? Užitočné tipy a triky

Aj keď sú klasické inzertné stránky ešte vždy veľmi populárne a využívané, vo veľkom im konkuruje najznámejšia sociálna sieť – Facebook. Je to doslova raj pre inzerentov, ktorí hľadajú konkrétne záujmové skupiny. Ale aj pre tých, ktorí túžia osloviť obrovské množstvo potenciálnych klientov naraz. A čo je veľmi dôležité, inzercia na Facebooku získava okamžitú odozvu. Pretože ľudia svoje názory dajú radi najavo prostredníctvom komentárov. Takže ako na to?

Inzerujte na Facebooku – jednoducho a lacno!

Najlepšie na inzercii na Facebooku je zrejme to, že je možné ju využívať úplne zdarma. A má naozaj široký dosah. Skúste niektorý z týchto spôsobov.

  • Vytvorte si fanpage (fanúšikovskú stránku). Na Facebooku môžete vytvoriť klasický profil, ale aj takzvaný podnikateľský profil, prípadne profil produktu, služby, osobnosti a podobne. Vytvorte teda napríklad profil svojho najúspešnejšieho produktu alebo hoci aj Vašej firmy ako celku. Prípadne môžete použiť oba spôsoby. Požiadajte vašich priateľov, aby sa stali fanúšikmi. A ak budú vaši priatelia zdieľať, či „like-ovať“ váš obsah, čoskoro sa k nemu dostanú aj ďalší ľudia. Ale pozor! O svoju fanpage sa musíte starať. Nikto predsa nebude zdieľať alebo šíriť „mŕtvu“ nečinnú stránku. Pravidelne teda pridávajte relevantné príspevky a informácie, ktoré sú pre ľudí užitočné a ktoré ich zaujímajú.
  • Využite platenú reklamu na Facebooku. Určite ste si na Facebooku všimli v pravom stĺpci rôzne reklamy. Tak presne tam môže byť aj vaša inzercia. Pri vytváraní takejto reklamy na Facebooku môžete zvoliť kritéria ako vek cieľovej skupiny, záľuby, záujmy, či pohlavie. Takto sa vám podarí inzerciu priam dokonale zacieliť. Za takúto reklamu na Facebooku platíte dvomi spôsobmi – buď za každý klik na ňu alebo za každých 1000 zobrazení reklamy bez ohľadu na klik. Začínajúcim inzerentom sa odporúča zvoliť platbu PPC, teda pay per click (platba za klik).
  • Facebookové skupiny. Veľmi jednoduchý spôsob inzercie na Facebooku je pridávanie sa do rôznych záujmových a inzertných skupín. V tých môžete veľmi jednoducho a najmä zdarma zdieľať inzerát svojej firmy, či konkrétneho produktu. A to aj bez toho, aby ste si vytvorili fanpage.

Viete, čo sa vraví? Kto nie je na Facebooku, akoby ani neexistoval! A o firemnej inzercii to platí stonásobne. Oplatí sa preto do inzercie na Facebooku zainvestovať svoj čas a peniaze.
Autorské právo: pricelessphotos / 123RF Reklamní fotografie